Pagina's

zaterdag 21 september 2013

Duck Tape VS. Hema tape

Vandaag is het weer tijd voor een nieuw artikel! Het is al weer een tijdje geleden, dat we een artikel zonder filmpje hebben geplaatst. Dus daar was het weer eens tijd voor!
Deze zomer heb ik Hema tape ontdekt. Zoals de naam al zegt, is het te koop bij de Hema. Ik nam er eentje mee om uit te proberen en om aan jullie te laten zien!








Het leek me leuk om te kijken, wat nou eigenlijk de verschillen zijn aan deze twee soorten tape. Ik was trouwens heel erg blij met deze ontdekking. Duck Tape is in Nederland namelijk erg duur, en je hebt niet heel veel verschillende printjes en kleuren. Bij de Hema kosten ze 2,95 euro, dus als dit even goed werkt als Duck Tape, ben ik hier heel erg enthousiast over!

















Ik koos voor deze mintgroene kleur. Naar mijn smaak was dat dan ook het leukste kleurtje.
Ze zijn verder nog verkrijgbaar in roze, oranje, grijs, zilver en goud als ik me niet vergis. De Hema tape heeft trouwens wel een apart geurtje. Niet dat het daarom gaat, maar het valt wel op. Verder is de structuur eigenlijk hetzelfde. Er zitten in beide tapes kleine draadjes die het zo sterk maken. Ik merk wel dat deze van de Hema wat dunner is.
Een pluspuntje is trouwens ook dat de tape van de Hema, erg makkelijk van de rol afkomt, terwijl je bij  Duck Brand Duck Tape wat harder moet trekken. Maar dit komt waarschijnlijk ook, doordat de Duck Tape zo dik is.

















Zoals ik eigenlijk al een beetje zei, is de tape van de Hema alleen in effe kleuren verkrijgbaar. Daar heeft Duck Tape weer een pluspuntje, want zei hebben een leuke mix van kleuren en printjes, en er is voor iedereen wel keus.
Ik weet trouwens ook niet of Hema het met opzet heeft gedaan, zulk soort tape. In de zin van, het is niet bedoeld om ermee te knutselen en er hele portemonnees van de maken.





















Hier zie je van ieder een stukje. Als je twee stukje Hema tape op elkaar plakt, zie je toch wel echt dat het erg dunne tape is. Het ziet er niet erg strak uit, en er komen al gauw van die luchtbelletjes in. Ook kun je hier echt geen hele portemonnees van maken, want het effect word nooit zo mooi als met Duck Tape.
Verder kun je het natuurlijk wel gebruiken voor kleine armbandjes, haarbanden of keykords.





















Hier nog even in close up.
Mijn mening:
De Hema tape is een prima tape om kleine dingetjes mee te maken. En het is ook zeker een budget versie. Maar ik hou het toch liever bij mijn vertrouwde Duck Tape ;)
Dus als je in Amerika bent, zou ik zeker Duck Tape meenemen. Maar als dat niet het geval is, zou ik gewoon de Hema tape kopen.

Dit was het alweer. Hopelijk vonden jullie het Duck Tape vs. Hema Tape artikel leuk. Het zou leuk zijn als je een reactie achterlaat bij de comments!
Xx Lucca & Isa

Mail: ducktapeblogger@gmail.com
Facebook: ducktapeblogger

Wat vind jij van de Hema Tape?

2 opmerkingen:

  1. Het is echt heel fijn en handig. Het gaat echt niet stuk en het is heel origineel! Ik heb er zelf een en ik ben er heel blij mee. Ik raad u het aan om deze te kopen en niet een slecht ander hoesje. Ik mocht mijn hoesje ook zelf samenstellen. Dus je kan kiezen wat je wil! Neem daarom z'n hoesje!!

    BeantwoordenVerwijderen